pobytový program v SEV Stožec
V prvním úvodním programu se děti dozvěděly základní fakta o fauně a floře NP Šumava a o vzácných ekosystémech šumavské přírody. Zbylé dva programy probíhaly v přírodě formou her a soutěží spojené s výukou. V druhém programu se tak žáci dozvěděli, jaké jsou životní potřeby rysa ostrovida, co obnáší rysí život a mnoho dalších zajímavostí. Rys byl také průvodcem na cestě za poznáním všech šelem a šelmiček na Šumavě. Poslední program byl zaměřen na ptáky, přednostně pak na ptáky Šumavy. Žáci si osvojili jednotlivé druhy, jejich nároky na životní prostředí, potravu a způsob migrace.
Sedmáci tak prošli lesním dobrodružstvím, na kterém poznávali mnoho lesních živočichů a rostlin, rozvíjeli úctu a cit k živé i neživé přírodě, vytvářeli si pozitivní vztah k přírodě a ukotvovali si dovednosti i návyky správného jednání v přírodě.
Neboť počasí přálo, celý výukový pobyt probíhal v terénu, což umožňovalo hlavně názorné učení, ale i probouzení vztahu k přírodě.
Utužení kolektivu podpořilo i společné nocování v ekologickém centru. Cesta vlakem tam i zpátky utekla rychle, neboť žáci mohli po celou dobu pozorovat krásnou šumavskou přírodu.
Mgr. Radka Sarauerová, Mgr. Jan Straka
3. - 4. října 2019 se žáci 7.D a 7.E zúčastnili kurzu enviromentální výchovy ve Stožci. V 7:46 jsme sedli do vlaku a vyjeli směr Stožec. Když jsme dorazili, tak jsme se ubytovali v budově Národního parku Šumava. Po vybalení věcí nás čekal 1. program, který byl o národních parcích, například co v nich roste nebo žije, který si pro nás připravila koordinátorka Markéta. Ta nás provázela celé dva dny. Pak jsme šli na oběd do penzionu Pstruh. Měli jsme květákovou polévku a sekanou s kaší. Před 2. programem jsme měli odpočinek a pak vyrazili do lesa, kde jsme hráli hry, třeba co jí rys ostrovid nebo vlk obecný. Pak jsme si vychutnali výbornou večeři ve formě ovocných knedlíků. Večer jsme pak hráli s paní učitelkou a panem učitelem ve společenské místnosti různé hry. No a v 22:00 už jsme všichni měli spát. Někdo nemohl usnout, ale za to někdo spal jako dudek.
Budíček nás vzbudil v 7:00. Další 3. program, čili poslední, jsme měli po tom, co jsme vyklidili pokoje a vyrazili na procházku, na které jsme hráli hry, poznávali a pojmenovávali různé druhy ptáků nebo jsme museli poskládat puzzle, ale muselo to spolu nějak souviset. Někteří se i chtěli schovat, ale nevyšlo to. Nakonec se vyhodnotilo, jaký tým byl první atd. Dostali jsme odměny, udělali společnou fotku, poděkovali jsme Markétě, rozloučili se s ní a šli jsme do informačního centra. Tam jsme byli asi hodinu. Mohli jsme si tam koupit různé suvenýry nebo horkou čokoládu. Pak jsme šli na vlakové nádraží, odkud jel v 14:20 vlak zpátky do Vodňan. Po příjezdu na někoho čekali rodiče. Rozloučili jsme se a vydali se do svých domovů. Všichni jsme si to moc užili a byli šťastní.
Barbora Janáková, žákyně 7.E
![]() |
![]() |
![]() |